مشکل عجیب من با همراه اول

تقریبا از همون روزهای اولی که خبر از فعال شدن سرویس ترابرد (جابجایی اپراتور تلفن همراه با حفظ شماره)‌ اومد، برای مهاجرت از همراه اول به ایرانسل اقدام کردم. دلیل و مشوق اصلی، تعدد سرویس‌های ایرانسل و البته اینترنت ۴g بود.

قصه‌ی ترابرد و مشکلاتم رو پیش‌تر این‌جا نوشتم و نوشتم که چرا بعد از یک‌ماه مجددا تصمیم گرفتم که به همراه اول برگردم. برگشتی که اگر می‌دونستم برام این همه داستان درست می‌کن، قطعا هیچ‌وقت اتفاق نمی‌افتاد.

بعد از اینکه درخواستم رو برای بازگشت به همراه اول ثبت کردم، منتظر بودم که تماسی دریافت کنم و هماهنگی‌های لازم برای گرفتن سیم‌کارت جدید رو انجام بدم. اما اگر شما تماسی دریافت کردید، من هم کردم! تا این‌که یک روز صبح دیدم سیم‌کارت ایرانسلم قطع شده و من سیم‌کارت جدیدی ندارم. بهرحال، به دفتر خدمات مشتریان مراجعه کردم و سیم‌کارت جدید دریافت کردم. لازم به توضیح هست که طبق توضیحات سایت، ترابرد برای مشترک هزینه‌ای نداره و من هزینه‌ی سیم‌کارت جدید رو پرداخت کردم.

سیم‌کار کمتر از یبست دقیقه بعد از دریافت فعال شد و من خوشحال که مشکلات پیشین رو ندارم. همه‌چیز درست بود الی یک مورد: اینترنت!

سیم‌کارت جدید اینترنت نداشت. همون لحظه با پشتیبانی فخیم همراه تماس گرفتم و پاسخ دریافتی، دعوت به صبری سه روزه بود! چرا؟ نمی‌دونم.

بهرحال، سه روز صبر کردم و اینترنت فعال نشد. تماس مجدد من با واحد محترم پشتیبانی، نتیجه‌ش این شد که احتمالا سیم‌کارت جدید من مشکل فنی داره و باید از طریق اداره‌ی مخابرات «تست فنی سیم‌کار» بدم. راهی اداره‌ی مخابرات شدم و بعد از کلی پرس‌وجو، مسئول مربوطه مدعی شد که: اصلا چنین چیزی (تست فنی سیم‌کارت) نداریم و شما مشکلت با انجام دقیق تنظیمات گوشی مرتفع میشه. منظور ایشون، ثبت  APN بود که از خیلی وقت پیش اینکار صورت گرفته بود.

به نظرم رسید که احتمالا «حتما» سیم‌کارت من مشکل داره و احتمالا اگر سیم‌کارت رو بسوزونم و یکی دیگه بگیرم، این مشکلات هم رفع میشه. همین کار رو کردم و سیم‌کارت جدید گرفتم. اما مشکل، کماکان به قوت خودش باقی بود.

مجددا با پشتیبانی تماس گرفتم. دوستان محترم این واحد اصرار داشتند که من تنظیمات رودرست انجام نمیدم. حالا از ما قسم و آیه، از دوستان اصرار و انکار.در نهایت مجاب شدند که مخاطب (که من باشم) با حداقل‌های موضوع آشنا هستم و گویا واقعا مشکلی در کار هست! لذا پذیرفتند (با منت) که تیکت ثبت کنند و مسئولی برای بررسی موردی موضوع، وارد عمل بشه.

سه روز از این درخواست گذشت، مجددا تماس گرفتم و گفتند که: ما درخواست شما را در اولویت قرار خواهیم داد! بعد از سه روز!

فردا یا پس‌فردای این تماس، با من تماس گرفتند. مسئول محترم پشتیبانی، استدلالی ارائه کرد که در لحظه، بدن سقراط و بقراط و ارسطو و افلاطون در گور لرزید و استنتاج در جهان وارد مرحله‌ی جدیدی شد: چون شما در منطقه‌ای هستید که بقیه مشترکین اینترنت ندارد، پس مشکل از شماست! من که تا حالا اینطوری به موضوع نگاه نکرده بودم، ضمن شرمساری، تصمیم گرفتم از خیر همراه اول بگذرم و مجددا (با وجود همه‌ی مصائب ایرانسل) مجددا به ایرانسل برگردم.

وارد صفحه‌ی درخواست ترابرد شدم و بعد از ورود اطلاعات فردی، با این پیغام مواجه شدم که اطلاعات ثبتی من در سیستم همراه اول ثبت نشده و من باید مجددا به دفتر خدمات ارتباطی برم و بهشون بگم که من به عنوان مالک سیم‌کارت کی هستم.

یک ماه از بازگشت من به شبکه‌ی همراه اول می‌گذره و من روی سیم‌کارتم اینترنت ندارم. مساله این‌جاست که دوستان فعال در این شرکت، هیچ ایده‌ای نسبت به علت مشکل من ندارند و حتی تلاشی هم برای حل این مساله نمی‌کنند. عمیقا احساس تاسف می‌کنم، در وحله‌ی اول برای خودم که مجبورم کماکان روی همین پلتفرم بمونم و ثانیا باز برای خودم که هیچ روشی برای احقاق حقوق اولیه‌م ندارم.

Total
0
Shares
۴ بازخورد
  1. سلام منم تقریبا با دلایل مشابه شما به ایرانسل ترابرد کردم
    ولی ایرانسل همه چیش بهتر از همراه اوله الا هزینه که معلوم نیست چطوریه و آنتن دهی که واقعا در مناطق خارج از شهر نداره
    منم درخواست بازگشت ثبت کردم ولی بعد ۶ ماه هیچ بازگشتی نبود و من پیگیری کردم گفتن اون موقع سامانه مشکل داشت دوباره ثبت کن ، دوباره که ثبت کردم کلا با خطای حداقل یکی از اطلاعات شما با ثبت احوال مطابقت ندارد مواجه شدم با وجود پیگیری چند ماهه من هنوز هر پشتیبان برای من یک تیکت ثبت میکنه ولی تماس هم نمیگیرن بگن مشکل حل شده بعد که خودم تماس میگیرم میگن مشکل حل شده و دوباره ثبت کنید و ما دوباره ثبت میکنیم و باز هم همون مشکل
    من که دیگه با توجه به پشتیبانی فنی این اپراتور ترجیح میدم همون ایرانسل بمونم حداقل پشتیبانش واسه نهار رفتن تلفن رو قطع نمیکنه 😐

  2. سلام
    منم مشکل مشابهی دارم در رابطه با اینترنت همراه اول
    از ایرانسل به همراه اول ترابرد کردم و الان وقتی به صورت معمولی داخل اینترنت وبگردی میکنم و … اینترنتم خوب کار میکنه ولی وقتی میخوام فیلم ببینم یا بازی آنلاین یا هرکاری که به اینترنت زیادی نیاز داره انجام بدم کلا اینترنتم میپره و از +۴g سویچ میکنه روی E یا اگه خوش شانس باشم H و باید برای برگشتن به حالت طبیعی گوشی رو بزارم رو حالت پرواز و بعد درش بیارم با این کار دوباره به +۴g برمبگرده ولی بازم اگه برم داخل بازی یا فیلم یا ….. که آنلاین باشه و زیاد حجم مصرف کنه بلافاصله بازم اینترنتم میپره دقیقا مثل این میمونه که یکی بهت زنگ میزنه و اینترنتت میپره
    هنگام دانلود و آپلود کردن هم همین مدلیه😑
    کلا با این سیمکارت میتونی تو اینترنت بچرخی و متن بخونی همین😞
    درمورد مشکلم با پشتیبانی همراه اول صحبت کردم گفت ببر بررسی فنی بردم گفتن چنین چیزی کلا وجود نداره

  3. خیلی دزدن من حدود یک ماه پیش قبضمو ازطریق اپلیکیشن همراه من پرداخت کردم پول ازحساب بانکیم کسرشد ولی قبضم تسویه نشد چندین بارپیگیری کردم که به زورجوابمودادن و بلاخره ثبت تیکت کردن تازه طلبکارهم بودن که مگه چی شده حالا بدهکار باش خطت که قطع نشده ویادوباره واریزکن …ازهرطریقی که بتونن دزدی میکنن فقط کافیه حواست نباشه هرچندبازهم دستمون به جایی بندنیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نوشته‌های مرتبط
Total
0
Share