چرا ترابرد کردم؟ و چرا دوباره ترابرد کردم؟!

فکر کنم جزء اولین آدم‌هایی بودم که درخواست ترابرد دادم. اپراتور من، همراه اول بود و سرویس اینترنتش کیفیت خوبی نداره و اصلا پایدار نیست. برای همین سریعا برای انتقال اپراتورم اقدام کردم و بعد از یک بازه‌ی تقریبا دو-سه هفته‌ای به ایرانسل منتقل شدم. همون‌طور که انتظارش رو داشتم، سرعت و کیفیت اینترنت قابل قبول و حقیقتا اصلا با همراه اول قابل قیاس نبود. اما چند مشکل خیلی عجیب باعث شد که کمتر از یک‌ماه بعد، تصمیم بگیرم که دوباره همراه اول برگردم:

  • پیغام عجیب!
    وقتی از اپراتور A به اپراتور B نقل مکان می‌کنید، وقتی مشترکی از اپراتور A با شما تماس می‌گیره با یه پیغام ۲۰ ثانیه‌ای مواجه میشه که «مشترک مورد نظر شما به اپراتور دیگری منتقل شده و هزینه‌ی تماس با آن فرد به صورت آزاد محاسبه می‌شود» یا یه همچین چیزی. تعداد زیادی از آدم‌هایی که به من زنگ می‌زدن، فکر می‌کردند که تلفنم در دسترس نیست یا که مسافرتم و عملا حجم زیادی از تماس‌هام رو از دست می‌دادم. حالا سوال اصلی اینه که واقعا هزینه‌ی تماس با اپراتور غیر مگه چقدر با اپراتور واحد تفاوت می‌کنه؟ واقعا این پیغام لازمه؟ اگر هست، چرا باید اینقدر طولانی باشه؟
  • آنتن‌دهی
    هرچند خیلی از دوستانم با من مخالفتند و معتقدند که آنتن‌دهی ایرانسل و همراه اول توفیر چندانی نداره (و حتی ایرانسل بهتره) اما به تجربه‌ی من و حداقل در محدوده‌هایی که من بیشتر تردد دارم، آنتن‌دهی ایرانسل به شدت ضعیف بود و عملا من تو مکالمه‌های عادی‌م دچار مشکل بود. این مشکلی بود که من ابدا با همراه اول نداشتم.
  • هزینه
    من حدود یک ماه روی اپراتور ایرانسل بودم و میزان مصرفم با قبل هیچ توفیری نداشت. اما جالبه که هزینه‌های مربوط به مکالمه و اینترتم تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه روی همراه اول بود، و من هیچ‌وقت نفهمیدم چرا!
  • مشکلات عجیب!
    من از وقتی که ترابرد کردم، اس‌ام‌اس‌های خدماتی (بانک، اسنپ و…) برام دلیور نمی‌شد. چندبار هم از طریق اپراتور و سرویس دهنده پیگیری کردم و طرفین معتقد و مدعی بودند که مشکلی نیست، اما به هر شکل و دلیل، من اس‌ام‌اس ها رو دریافت نمی‌کردم. بخاطر همین موضوع، یک روز تمام نتونستم به ایمیل دسترسی پیدا کنم (تایید دو مرحله‌ای)
    یا اینکه به ناگهان شماره‌ی من (که قبلا روی آی‌تونز وریفای شده بود) از تایید خارج شد و من دیگه نتونستم تاییدش کنم.

طبعا اگر مشکلات فوق‌الذکر وجود نداشت، من کماکان از سرویس‌های مختلف ایرانسل استفاده می‌کردم و از اینترنتش (به عنوان اصلی‌ترین مزیت رقابتی نسبت به همراه اول) لذت می‌بردم. اما متاسفانه نشد آنطور که باید می‌شد.

اتفاق عجیب: من دو روزه که دوباره به دامان همراه اول بازگشتم و علی‌الظاهر همه‌چیز درسته الی یک چیز: اینترنت! به طرز عجیبی، اینترنت سیم‌کارت من قطعه و با هیچ حربه و ترفندی هم وصل نمیشه. گویا همراه اول علت مهاجرت من و مشکلاتم رو فهمیده و حالا می‌خواد تلافی کنه : ))

Total
0
Shares
۲ بازخورد
  1. ترابردمن از همراه اول به ایرانسل ،خیلی مشکلات داشت الان مخام برگردم اپراتورقبلی،انتن دهی اینترنت،مکالمه،مخاطبانم،همه و همه به مشکل برخوردیم،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نوشته‌های مرتبط
Total
0
Share