ده روش ساده برای رسیدن به یک روز فوق‌العاده – بخش اول

امروز صبح و تو مسیر شرکت، داشتم به این فکر می‌کردم که چطور میشه روز بهتری داشت. خیلی اتفاقی، اولین صفحه‌ای که امروز جلوم باز شد، یکی از مطالبِ قدیمیِ وبلاگ محبوبم، ذن‌هبیت بود که خیلی به دلم نشست و تصمیم گرفتم که با شما به اشتراک بگذارم.

داستان این پست، اینه که آقای نویسنده یک روز صبح، زمانیکه داشته بچه‌هاش رو به مدرسه می‌رسونه، احساس می‌کنه که خیلی مضطربه و استرس زیادی داره. به خودش که میاد، متوجه میشه که داره به میلیون ها چیز مختلف فکر می‌کنه و بچه‌هاش خیلی آروم روی صندلی عقب ماشین نشستند.

بعد با خودش سبک سنگین کرده و دیده وقتی افکارش، جاهای مختلفی هستند و تا زمانیکه که نمی‌تونه اون‌ها رو جمع و جور کنه، لحظات مهم و ارزشمندی رو که در کنار بچه‌هاش هست رو داره از دست میده.

بعد تصمیم میگیره که لحظاتی که درش هست رو تغییر بده که در عمل، کل روزش رو با ایجاد تغییر در هر لحظه تغییر میده. خودِ این آقا میگه که بی‌خیال باقی کارهای روزم شدم و شروع کردم با بچه‌هام، آهنگ هایی که دوست دارند رو خوندن!

باقی مطلب رو از زبانِ نویسنده بخونید:

بجای فکر کردن به تمام چیزهایی که امروز موظف به انجامشون هستم، خودم رو صرفا در لحظه‌ای که درِش هستم قرار دادم

وقتی به مدرسه‌ی بچه‌هام رسیدیم، چند دقیقه‌ای رو برای گذروندن با اونها اختصاص دادم. این کار واقعا لذت بخش و عالی بود.

این اتفاق کوچیک، تنها باعث نشد که من اول صبح غرق در شادی و لذت کنار بچه‌هام بشم. بلکه من رو متوجه این کرد که من می‌تونم بین داشتن یک روز مزخرف و یک روز عالی، یکی رو انتخاب کنم:

من یک روز عالی رو انتخاب کردم

باقی روز به این فکر می‌کردم که امروز، باید بهترین روز ممکن باشه .. و واقعا اینطوری شد و اونروز، روز فوق العاده ای از آب در اومد. این تغییر خوب، از یه سری کارای کوچولو به دست اومد که اصلا بزرگ و دور از دسترس به نظر نمیرسن.

لازم نیست که همه‌ی موارد رو مرحله به مرحله انجام بدید. متد خودتون رو پیدا کنید و چند تا از موارد زیر رو که به نظرتون مناسب تر میاد انتخاب کنید.

۱- در “حال” زندگی کنید

بجای اینکه ذهنتون رو به هزارجا بفرستید و در آن واحد، به هزار مساله و کار فکر کنید، به جایی که درش هستید، به کاری که بهش مشغولید و به لحظاتی که در ش قرار دارید برگردید و به اونها مشغول بشید. ما روی اتفاقاتی که قبلا افتادند تاثیری نداریم و تقریبا نمی تونیم آینده رو پیشگویی بکنیم. پس فکر کردن به گذشته و آینده و ناراحتی برای زمان هایی که اختیاری روی اونها نداریم، هیچ فایده ای نداره. بجاش روی همین حالا تمرکز کنید و سعی کنید بهترین خروجی ممکن رو ازش بسازید.

۲- کارهای کمتری انجام بدید

زمان‌بندی کارهایی که امروز باید انجام بدید پرِ پره ؟ نصفش کنید! واقعا به انجام تمام کارهایی که توی لیستتون نوشتید نیاز ندارید. من یک سری از کارهایی که توی لیستم بود رو برای انجام انتخاب کردم و بقیه رو به هفته‌ی بعد موکول کردم. کارهای کمتری انجام بدید ( و در عوض روی مهمترین و اثربخش‌ترین آیتم ها تمرکز کنید ) در این صورت استرس کمتری خواهید داشت. اگر اینکار رو انجام بدید، یقینا روز بهتری خواهید داشت. ( درباره‌ی تهیه‌ی بهینه‌ی لیست فعالیت های روزانه و انتخاب هوشمندانه‌ی ماموریت‌ها و وظایف، کتابی رو از نویسنده‌ی همین وبلاگ ترجمه کردم که به زودی منتشر می‌کنم )

۳- یک کار مهم رو تموم کنید

تو نکته‌ی قبلی، اشاره کردم که کارهای کمتری انجام بدید و در عوض، روی کارهای مهمتر تمرکز کنید. منظور من از کارهای مهمتر، مواردی هست که در بلندمدت تاثیر قابل توجهی رو روی زندگی شما میگذاره ( فردی یا شغلی )، نه کارهایی که فرقی تو زمان انجامشون وجود نداره و اولویتی براشون قائل نیستید. می‌پرسید چرا؟ اگر شما یه کار مهم رو تموم کنید، کاری که می‌تونه تو بلند مدت بهتون کمک کنه و براتون مفید باشه، ( حتی اگر این کار، یکی از مراحل دسترسی به هدف اصلی و بزرگ شما باشه، باز هم یک کار مهم محسوب میشه ) شما احساس فوق العاده ای بدست خواهید آورد و حال آدم های موفق و پیروز به پیدا می‌کنید.

۴- زندگیِ ایده‌آلتون رو مشخص کنید

اگر هیچ قید و بندی نداشتید، زندگیتون چه شکلی می‌شد؟ نمیخوام درباره‌ی زندگی رویایی و سفر با جت شخصی و اینطور چیزها صحبت کنم، میخوام بدونم که چه چیزی واقعا شما رو خوشحال میکنه؟ چهار یا پنج چیز مهم توی زندگیتون رو انتخاب کنید و زندگیتون رو حول این موارد بسازید. و الباقی رو در صورت امکان حذف کنید.

زندگی‌ ایده‌آلتون رو مشخص کنید، بعد اولین مراحلی که برای دستیابی به اون نیاز دارید و طراحی کنید و در نهایت، اولین قدم رو برای هفته‌ای که درش هستید برنامه ریزی کنید. شروع حرکت به سمت زندگی ایده‌آل ، انرژی فوق العاده ای به شما میده. (برنامه ریزی و هدف‌گذاری کلان زندگی، البته به این سادگی نیست، ولی میشه ساده هم بهش نگاه کرد! م.)

——-

سعی می‌کنم بخش دوم رو فردا ترجمه کنم. همچنین می‌تونید نسخه‌ی اصلی رو از اینجا بخونید.

Total
0
Shares
۱۰ بازخورد
  1. مطلب ارزشمندی بود – متشکرم

    در ضمن استفاده از برنامه onenote آفیس رو هم پیشنهاد میکنم

    من رو که خیلی راحت کرده از مشغله فکری زیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نوشته‌های مرتبط
Total
0
Share